Blahodárný vliv Chia semínek

Znáte také tento hit v oblasti potravinářských produktů? Zajímá vás, odkud tato semínka pocházejí? Jaké účinky má konzumace Chia semínek na vaše zdraví? To vše se dočtete na následujících řádcích. Představíme vám nejen její původ, ale i případné tipy, kam do jakých pokrmů si můžete semínka dát.

Odkud se semínka vzala a jaké látky obsahují?

Chia jsou semínky šalvěje španělské. Jeho největší devizou je množství zdraví prospěšných látek, jež obsahuje. Objevíte v něm spoustu vitamínů, minerálních látek, bílkovin, ale také omega 3 mastných kyselin. Všechny tyto látky zaručují vašemu organismu přísun energie.
Chia semínka jsou však i zdrojem železa, hořčíku, draslíku a zinku. Všechny tyto látky dokážou v našem organismu zázraky. Nejenže pomáhají tvořit enzymy, jež se zapojují do trávicího procesu, ale také pomáhají v tvorbě hormonů.

Na jaké neduhy můžeme Chia semínka použít?

Chia semínka je vhodné zapojit do jídelníčku, pokud máte různé zdravotní problémy. Dalo by se říci, že jsou komplexním lékem, jenž působí a dodává potřebnou podporu při léčbě. Díky látkám, které obsahují, mohou pomoci v mnoha případech. Jsou vhodná pro posílení imunitního systému, dále pak díky vysokému obsahu vlákniny blahodárně působí na střevní mikroflóru.

Tato semínka by do svého jídelníčku měli zapojit i vegetariáni, kteří často trpí na nedostatek bílkovin. Chia obsahují vysoké množství této látky, a proto jsou vhodným prostředkem pro její doplnění. Nejen že semínka ocení vegetariáni, pomohou i diabetikům.

Neobsahují žádné cukry, a proto si jimi diabetici mohou obohatit svoje pokrmy. Neměli bychom zapomenout ani na celiaky. Semínka též neobsahují žádný lepek, proto je mohou lidé s celiakií bez potíží zahrnout do svého jídelníčku.

V jednom z předchozích článků jsme se zabývali otázkou zvýšeného cholesterolu. Chia semínka obsahují spoustu látek, které pomáhají s cholesterolem bojovat a aktivně jeho hladinu dokáží snížit.
Chia jsou vhodná i pro prevenci různých onemocnění, jako jsou například Alzheimerova choroba, osteoporóza, ale pomůže i mužům při předcházení problémům s prostatou.

V jaké podobě se s Chia semínky můžeme setkat?

Na trhu se nachází Chia semínka v různé podobě. Vybírat můžete hned z několika různých produktů. My jsme pro vás vybrali tři, které nás zaujali ze všech nejvíce.

Prvním vybraným produktem je olej vyrobený z těchto blahodárných semínek. Olej se používá zejména na ošetření a péči o problematickou pleť. Zejména pomáhá na mastnou pleť s množstvím zánětů. Po nanesení má protizánětlivé účinky, dokáže zvýšit flexibilitu pokožky a zabraňuje vedlejším účinkům spojeným s akné. Olej však můžete použít i na suchou pokožku, poskytne jí totiž potřebnou hydrataci.

Dalším zajímavým produktem jsou Chia chipsy, které můžete mlsat bez výčitek. Jedná se o pochutinu, jež je připravená z lisovaných semínek za studena. Semínka po slisování získají podobu chipsu.
Zajímavé na nich je to, že nejsou nijak dochucené, a tudíž do nich nejsou přidávány žádné látky, které by jim mohly ublížit. Jedná se tak pro vhodné a zdravé mlsání. Ochutnejte je, rozhodně nebudete zklamáni a zároveň jejich konzumací přispějete svému zdraví.

Posledním produktem, jenž bychom vám rádi představili, je Chia směs. V jejím složení kromě Chia semínek objevíte ještě amarant, len a oves. Tyto suroviny jsou namlety na drobnou směs, jež se vyznačuje tím, že je nízkokalorická. Sladkou chuť směsi přidává vybrané ovoce, ale může se zde objevit i inulin.

Novinky E-mailem

Přihlašte se k odběru novinek. Budeme vám zasílat zajímavé články a novinky.

Novinky E-mailem

Přihlašte se k odběru novinek. Budeme vám zasílat zajímavé články a novinky.